סמקים קרמיים: כל מה שצריך לדעת, וגם הצצה לנבחרת שלי :)

נראה שבחודשים האחרונים המוצרים שנכנסים יותר ויותר לתודעה ותופסים יותר כותרות ותשומת לב הם מוצרי האיפור הקרמיים למיניהם: אייליינרים, צלליות וסמקים. 

אני בהחלט בעד הטרנד, ואם יש מוצר איפור אחד שהתמכרתי אליו לחלוטין, הוא הסומק הקרמי. סמקי הקרם הפכו אצלי לאובססיה של ממש, והם הדבר הראשון שאני בודקת כשאני מחפשת סומק חדש, או כשאני נוברת במוצרים של חברה חדשה שעוד לא הכרתי. 

מאז ההתנסות הראשונית שלי עם סומק קרמי, התאהבתי לחלוטין, והגיע הזמן שגם אתן :)




סומק קרמי- למי זה טוב?
סמקי קרם טובים לכולן. הם יעשו טוב במיוחד לעור יבש, משום שבניגוד לסומק אבן/אבקה הם לא יבליטו את היובש של העור, ובניגוד לסמקים אחרים, ובגלל הלחות שבו, הסומק הזה גם יהפוך את המראה המט והישנוני של העור לרענן וזוהר יותר.

הוא מתאים לבנות עם בעיות בעור, כמו חטטים, נקבוביות פעורות, שיעור יתר ועוד "מתנות" שהאל חילק, ובניגוד לסמקי אבן/אבקה שעשויים להדגיש את הבעיות האלה, סומק הקרם ישתלב יותר טוב בעור, עם העור ולא עליו, וההסמקה שתווצר תהיה טבעית יותר, תראה נכונה יותר, ולא תדגיש את הפגמים שלנו. 

בעלות עור שומני גם כן יכולות להשתמש בסמקים כאלה בכיף, אולם רצוי מאד לפדר מעל, ולדאוג לספוח שומניות במהלך היום, ולפדר במידת הצורך (טאצ'אפים). 

בעלות עור רגיל- זכיתן (מקללת בלב), אתן תהנו מהסמקים האלה ללא ספק. 

למה זה טוב?
שוב- כי עם סומק קרם אפשר ליצור מראה סמוק רך וטבעי, עור יבש יהפוך לרענן, וכי בניגוד לחמרים אבקתיים, הקרם לא ידגיש את פגמי העור שלנו. 

אהה וגם כי זה כיף :)

איך מניחים סומק קרמי?
סומק קרמי קצת יותר קשה להניח מאשר סומק אבקתי, וההנחה מצריכה טכניקה ואימון בעיקר. 

הכלל שנכון בדרך כלל לכל סוגי האיפור נכון גם כאן: מתחילים עם מעט חומר, ואם יש צורך מוסיפים. אם נשים יותר מדי חומר ישר בהתחלה, יהיה לנו יותר קשה לטשטש, ובסוף נראה כמו בובות חרסינה עם לחיים צבועות מדי...

באופן כללי, ההוראות הן מאד פשוטות: יש להניח מעט חומר עם אצבע או מברשת (עדיף דחוסה) במרכז תפוחי הלחיים, ולטשטש את החומר משם לכל הכיוונים, גם כן עם האצבעות או עם מברשת. 

באופן אישי אני מאד אוהבת להניח חומר עם האצבע במרכז הלחי, ואז להשתמש במברשת ה-expert של Real Techniques, שהיא מן קבוקי קטנה ודחוסה מאד מאד, אבל עם ידית ארוכה, ולטשטש באמצעותה את החומר טיפה למעלה, טיפה למטה, בעיקר החוצה, ואז אני גם טופחת עם המברשת על עור הפנים (בצורת סטיפלינג), כך שהחומר יתמזג באופן מושלם עם המייקאפ. 


[את המברשת הזו, אגב, תוכלו לרכוש ב- iHerb בקישור הזה תמורת 8.99$. אם זו קניה ראשונה שלכן ב-iHerb השתמשו בקוד: ZUZ128 ותקבלו 5$ הנחה, ואם קניתן במעל ל-40$ תקבלו 10$ הנחה. הקליקו כאן כדי לקרוא את הביקורת שכתבתי על המברשת בעמוד ה-iHerb שלי.]

משום שבדרך כלל נפדר את הפנים לאחר הנחת הסומק (בניגוד לסומק אבן שבא אחרי הפידור), מומלץ לשים טיפה יותר סומק ממה שאתן רגילות, משום שהפודרה שתבוא מעל תטשטש ותוריד קצת מהצבע. אז כדאי לקחת זאת בחשבון.

חשוב לציין! כאשר מניחים את הסמקים האלה עם האצבעות מאד חשוב להקפיד שהן יהיו נקיות!
החיסרון הגדול של הסמקים באריזות שתראו כאן הוא שהם עשויים להיות מצע נפלא להתפתחות חיידקים אם לא נשמור על ההייגנה שלהם. 

בקישור הזה תוכלו לצפות בגורו האיפור הבריטית ליסה אלדריג' מתאפרת עם סומק קרמי, ולהכיר את שיטת ההנחה שלה. 

נבחרת סמקי הקרם שלי
נבחרת הקרמיים שלי מורכבת מארבעה סמקים וברונזר אחד, ואתן מוזמנות להכיר אותם עכשיו מקרוב:



Maybelline New York, Dream Touch Blush

למייבלין יש סדרה בת ארבעה סמקים קרמיים יפהפיים. המרקם שלהם הוא קליל, דק מאד ועדין, אבל לא הייתי מגדירה אותו כ"מוס" כמו שמגדירים אותו בחברה. 

הגוון שיש ברשותי הוא 02, גוון אפרסקי בהיר. בהיר מדי עבורי, ולדעתי יותר יתאים לבהירות. רכשתי אותו משום שהוא היה הסומק הכתמתם היחיד בחבורה, ואני חובבת סמקים כתמתמים... 

הוא נמרח בקלות, מִטשטש בקלות, ומעניק מראה רך של הסמקה טבעית, ואני משתמשת  בו די הרבה. כדי להתאים אותו לגוון עורי אני מחזקת אותו עם מעט סומק אבקתי אפרסקי כהה יותר- או שאני מערבבת את האבקה לתוכו, או שאני מניחה את האבקה מעליו. 

בשורה התחתונה: סומק עממי נהדר, במחיר מעולה (און-ליין, כן?). יתאים במיוחד לבהירות.

** את סמקי הקרם של מייבלין תוכלו למצוא ולהזמין מ-FeelUnique עכשיו תמורת 6.5£ - בקישור הזה. (המשלוח חינם).



Bobbi Brown, Pot Rouge For Lips and Cheeks

כל מי שהייתה באחת מהסדנאות בחנות של בובי בראון בתל אביב, או מי שקראה פעם על סמקי הקרם האלה, בוודאי שמעה את הסיפור שכשבובי הייתה קטנה היא ראתה את סבתא שלה מורחת ליפסטיק על הלחיים. מהזיכרון ההוא נולדה ה- Pot Rouge, סדרה של סמקי קרם שמתאימים גם לשפתיים. 

ברשותי גוון 6- Powder Pink, שהייתי מגדירה אותו כגוון ורדרד עם רמיזה של כתום. משהו בין לבין... אני מתה מתה מתה על המוצר הזה, והוא לא זז לי מהתיק. 

האריזה של הסומק קומפקטית וקלה, ויש בתוכה מראה, ושלוש העובדות האלה הופכות את הסומק הזה למעולה לנשיאה בתיק. 

המרקם של הסומק הרבה יותר סמיך מזה של מייבלין, וטיפה יותר קשה למריחה על הלחי, אך זה ממש לא נורא, וברגע שמתרגלים, עובדים איתו ממש מהר. הפגימנט שלו חזק ומרשים,  אך ברגע שמטשטשים אותו מקבלים מראה סמוק וטבעי שמשתלב בצורה מושלמת עם הלחיים. בגלל הפיגמנט החזק, עדיף להניח מעט חומר בהתחלה, ולהוסיף במידת הצורך.

את הסומק הזה ניסיתי לשים גם על השפתיים- המראה שמתקבל אמנם מאד יפה, וההתאמה בין גוון השפתיים לגוון הלחיים מאד מצא חן בעיני, אבל מצאתי שבתור שפתון המוצר מתקבל מאט מידי לטעמי, והוא גם קצת מייבש את השפתיים. אז עבורי הוא בעיקר משמש כסומק, ה-סומק. 

בארץ הסומק עולה 160 שקלים, שלדעתי זה יקר, ובמיוחד לאור העובדה שבארה"ב הוא נמכר ב-25$, ושבארץ בובי בראון לא עושים הנחות. למרות שכשהייתי בסדנה של בובי בראון בתל אביב ניסו להראות לנו שהבדלי המחירים ביננו לבין המחירים בארה"ב אינם משמעותיים, הבדל המחירים בין הסמקים עומד על - 60% שזה המון! 

**את הסומק הספציפי הזה תוכלו להזמין תמורת 35$ מ-Coeme-de (משלוח חינם)- בקישור הזה.
אבל אם מישהו מהחברים או מבני המשפחה שלכן נוסעים לארה"ב בקרוב ויכולים להביא לכן משם- הרווחתן. אם אתן רוצות להזמין את המוצר לבית של חברים/משפחה בארה"ב, תוכלו לעשות זאת מהאתר של מייסיס תמורת 25$- בקישור הזה, או מהאתר של בובי בראון בקישור הזה




Smashbox, Be Discovered Cream Cheek Trio


טריו הסמקים הזה של סמאשבוס, In Lights יצא כחלק ממהדורה מוגבלת באביב האחרון (Be Discovered), יחד עם טריו סמקים נוסף- Show Biz. בשלישיה שלי סומק קרמי קורלי בגימור מאט, קרם בצבע ברונזה שיכול לשמש כסומק, ברונזר או שימר, וקרם בהיר ושימרי שיכול לשמש להארות והברקות. 


גם כאן מדובר בסמקים במרקמים אווריריים שמאד קלים למריחה, טשטוש ובניה. הגוונים עובדים מעולה לחוד, וגם כשהם משולבים יחד. השלישייה יפהפייה בעיני, ואני אוהבת להשתמש בה בעיקר לאיפור ערב, אך הסומק הקורלי משמש אותי לא מעט גם ביום יום. 


** את השלישיה הזמנתי מ-beauty.com תמורת 29$. לצערי האתר הנפלא הזה לא עושה משלוחים ארצה, אז חלופות תמצאו בקישורים לאמאזון למעלה, וגם באתר החמוד Kiss and Makeup, בעבור אותו הסכום.


Smashbox Untamed Creamy Cheek Color

עוד מוצר קרמי שמקבל אצלי המון חום בזמן האחרון הוא הסומק הקרמי הזה, שיצא במהדורה מוגבלת לפני כשנתיים, אך עדיין ניתן למצוא אותו בכמה חנויות ברשת. 

הסיבה שבגללה הוא תפס את תשומת ליבי היא שהגוון החום שלו נראה לי מצויין לשימוש כברונזר ולהצללות עדינות. ואכן, הוא מעולה למטרות האלה. כמו כל הסמקים שסקרתי עד כה, גם המרקם שלו קליל למדי, הוא נמרח יפה ומטשט בקלות. אני אוהבת להשתמש בו במיוחד כשאני משתמשת בסומק קרם, וכך אני פשוט בונה את כל איפור הפנים ממוצרים קרמיים, ולבסוף רק מפדרת. 

האריזה שלו זהה אחד לאחד לאריזה של ה-Pot Rouge של בובי בראון, הן בגודל והן בכל הפרטים הקטנים שלה, אריזה מאד נוחה לאיחסון, ולשימוש (יותר נוח מאריזות שמצריכות הברגה כמו אלה של מייבלין והקודמת של סמאשבוקס).

גם את הסומק/ברונזר הזה הזמנתי ב-Beauty.com בקישור הזה, תמורת 24$. האתר הזה, כאמור לא שולח ארצה. ישנם כמה מוכרים באיביי שגם כן מוכרים את המוצר הזה. 



סומק קרם של אינגלוט

המוצר האחרון שאציג בפניכן הוא גם הרכישה האחרונה שלי בקטגוריה הזו, וזה סומק הקרם של אינגלוט, בגוון כתום שמספרו 89.

את הסומק רכשתי בחנות של אינגלוט בקניון הזהב, ולפני שאני מספרת לכן על הסומק אני רוצה לספר לכן שהחנות הזו היא חוויה אחת גדולה לכל מי שאוהבת איפור: יש בה שפע מטורף של מוצרים, אין סוף גוונים וצבעים, האיפור שניסיתי (ואספר לכן עליו בהמשך) הוא מקצועי ומעולה, והמחירים הגיוניים ונוחים לכל כיס. 

לסומק הקרמי של אינגלוט יש פיגמנט מטורף, צריך רק מעט חומר כדי לבנות מראה סמוק ויפה. יש לו מרקם עשיר אך קליל, והוא נמרח ממש בקלות ומטשטש בלי בעיה. מניסיוני הסומק הפגין עמידות מרשימה, ונשאר עלי מבלי לדהות למעלה משבע שעות, ואני מזכירה לכן שיש לי עור מאד שומני. 

הסומק מגיע באריזת פלסטיק קטנה וקלה עם מכסה מתברג.

בשורה התחתונה, אני חושבת שלמאפרות שמבקשות לבנות תיק עם סמקים קרמיים מקצועיים אך לא רוצות להשקיע הון תועפות על החברות היוקרתיות- הסמקים האלה בהחלט יעשו את העבודה, והמחיר בהחלט מאפשר החזקה של מספר גוונים.

כאמור, המוצר נרכש בחנות של אינגלוט בקניון הזהב בראשון לציון. 
מחיר: 85 שקלים. 
מחיר אחרי 30% הנחת מאפר: 59.5 ש"ח. 

אה, כן... והנה אני מאופרת עם הסומק הזה של אינגלוט - היי :)



וקחו לכן טיפ קטן לסיום: 
אין לכן סומק קרם? בא לכן לנסות קודם סומק קרמי לפני שאתן קונות? קחו אודם שיש לכן בבית, בכל גוון שנראה לכן הגיוני לשמש כסומק, ורצוי שיהיה מאט, ובכל אופן עם פיגמנט טוב, הניחו על הלחיים וטשטשו.

אם שרדתן עד לסוף הפוסט ונשאר לכן אוויר, אשמח לדעת מה אתן חושבות על סמקים קרמיים, והאם יש אחד שהייתן ממליצות לנסות? 

שיהיה סופ"ש נפלא! 

*המחירים המוצגים לעיל נכונים ליום פרסום הפוסט