סיפורי שיער: איך לצלוח גיהוצים ופינפונים במינימום קצוות מפוצלים

יש לי וידוי. אני מכורה. אמנם עכשיו אני בגמילה, אבל ההתמכרות היא קשה. אני מכורה לצייד קצוות מפוצלים! אם תשאלו אנשים שמכירים אותי, אז הם יספרו לכם שעד לפני כמה חודשים, כל הזמן הייתי מתעסקת עם השער שלי. וכשאני אומרת כל הזמן, אז זה כ-ל הזמן! תוך שיחות עם אנשים, ואפילו תוך כדי כתיבת פוסטים לבלוג: הייתי עוצרת, ומחפשת קצוות מפוצלים שצריך לחתוך, ושעות... שעות הייתי יכולה לשקוע בזה... 

אבל אולי זה המחיר שאני משלמת על ההתעללות שאני גורמת לשער שלי. אני לא חושבת שאני עד כדי כך גרועה, כי בכל זאת, אני מקפידה על הזנה ומסיכות, אבל אין מה לעשות, פֶנים, מחליקים ומכשירי בייביליס עושים את שלהם, ועם היופי גם בא הנזק... 
מכשירי העינויים
בכל אופן, לאחרונה ההתמכרות ממש בשליטה, טוב, אולי כי יש לי הרבה פחות קצוות מפוצלים להתעסק אתם, ואני תכף אספר לכן איך הצלחתי להפחית משמעותית את הקצוות המפוצלים אצלי.


אז מה הפתרון? בואו לא נייפה את הדברים, את האמת יש לומר: יש לכן קצוות מפוצלים? לכו להסתפר! שום סרום / מסיכה / שמפו / קונדישינר או שמן מרוקאי שמבטיח טיפול בקצוות מפוצלים, לא ימלאו הבטחתם אם אתן מתחילות עם שיער מפוצל מלכתחילה. שיער מפוצל הוא מפוצל נקודה. הוא גסס והתפרק בדרך, ואולי רק דבק 3 שניות יצליח לאחד שני קצוות של שיערה אומללה אחת... 

אחרי שהסתפרתן, זה הזמן להתחיל מחדש, ולטפל בשער באופן כזה שיצמצם נזקים, גם אם ההתעללות מצדכן נמשכת :P

בחודשים האחרונים גיליתי כמה מוצרים חדשים משני מותגים שונים, שממש סייעו לי במלחמה בקצוות המפוצלים, האחד עממי עממי, והשני יוקרתי:

* בבוטס בלונדון, מצאתי בין מדפי התכשירים לטיפוח השיער, בקבוקים של חברה אוסטרלית שנקראת Aussie Haircare. העיצוב של הבקבוקים ממש לא עשה לי את זה, אבל שם הליין דווקא כן: Take the Heat. סדרת המוצרים הזו אמורה לספק הגנה לשער שעובר עיצוב בחום.
* בארץ, אצל הספרית שלי, הכרתי את שמן השער Elixir של Kerastase, וישר רצתי להזמין אותו און ליין (כי מה לעשות שבארץ אני צריכה לעבוד יום שלם כדי לממן בקבוק), ועל הדרך הזמנתי עוד כמה מוצרים מהמותג היוקרתי, סתם כי התחשק לי להתפנק, ולבדוק האם באמת מוצרים יקרים יחוללו פלאים. 

משימוש קבוע של חודש-חודשיים במוצרים יש כבר מסקנות חותכות- ואילו מוצרים אתן חושבות שהכי אהבתי? או- כדי לגלות תצטרכו להמשיך לקרוא :P

Aussie Haircare- Take the Heat
"There's more to life than hair but it's a good place to start"  (הפילוסופיה של Aussie).

אם לא ברור, אז אוזי האוסטרלי הוא המותג העממי, וממנו רכשתי שני מוצרים: ספריי לשער לשימוש לפני ייבוש ועיצוב בחום, ומסיכת הזנה והגנה מפני נזקי חום. המוצרים מבוססים על שמן זרעי חוחובה אוסטרלית, ובאוזי מספרים על גבי הבקבוקים, ש"הילידים האוסטרליים היו משתמשים בשמן זרעי חוחובה כדי לרפא את העור (וגם היה להם שיער משגע). השמן הזה נמצא בבקבוק המבורך הזה". לא ניסוח שלי- זה באמת כתוב על הבקבוק!
והנה עוד ציטוט:
על גבי בקבוק המסיכה, Take the Heat 3 Minute Miracle Deep Treatment, הם כותבים להשתמש בשמפו (שלא קניתי) ובמסיכה יחד, וממשיכים: " Heat shall not wither your beauty. (you'll look well hot, too! " אין, הם גדולים! אותי הם קנו ☺
בכל אופן, את מסיכת ההזנה יש להניח על שיער רטוב, ולשטוף אחרי שלוש דקות. החמרים שבמסיכה אמורים לספק הגנה לשער, ולהפוך אותו לחסין בפני נזקים שגורמים המכשירים לעיצוב השער. על פי הכתוב על הבקבוק, המסיכה אמורה להגן בצורה מקסימלית, ואין צורך להשתמש גם בספריי. אני בחרתי דווקא כן לשלב בין השניים. 
למסיכה ריח ממש נעים, והיא מותירה את השער רך, חלק, וקל לסירוק. 

גם הספריי, Take the Heat Leave in Spray, אמור לספק לשער את אותו האפקט, ולהגן עליו מפני נזקי החום. יש להתיז ממנו על שיער לח שיובש במגבת, לסרק את השער, ולייבש  עם פן. 

המסקנה החד משמעית משימוש קבוע בשניים האלה במשך חודשיים לפני כל ייבוש שיער (במסיכה השתמשתי שלוש פעמים בשבוע) ועיצוב במחליק או מסלסל היא, שהמוצרים האלה פשוט עובדים! במשך חודשיים השער שלי עבר מסכת התעללות יומיומית, ומספר הקצוות המפוצלים שמצאתי שאף לאפס. ממש התאמצתי למצוא אותם. הבחנתי גם, שכאשר שני הבקבוקים חוסלו, ועברתי להשתמש במוצרים אחרים, אז קצוות מפוצלים צצו מחדש, ובכמות כזו שהיה לי הרבה יותר קל לאתר אותם :/. יחד עם זאת, הברק תמיד נשאר, והשער תמיד הריח טוב, ונראה בריא וחזק (טפו טפו טפו). 

בשורה התחתונה: מוצרים מצוינים, שמבטיחים וגם עומדים במילתם! 

את המוצרים של Aussie Haircare מצאתי ב-Chemist direct: המסיכה הספציפית הזו נמכרת ב-4.45£ (250 מ"ל). הספריי לצערי לא נמצא במלאי כרגע, אבל אם אתן נתקלות בו- אז לחטוף! אבל יש המון מוצרים  אחרים שניתן לבחור מהם ולנסות, כמו שמפואים, מרככים וכד'. המשלוח אמנם כמעט מכפיל את המחיר, אבל אם אתן שואלות לדעתי- שווה כל שקל.

ניתן להזמין את המוצרים של Aussie גם מהאתר Life and Looks.

**
Kerastase
קצת לפני שהבקבוקים של אוזי נגמרו לי, הזמנתי מ-HQhair כמה מוצרים של קרסטס: שמפו, קונדישינר וקרם מגן לשיער מסדרת Nutritive הכתומה. היה אז מבצע של 20% הנחה, ועם החבילה קיבלתי גם בקבוקון שמן נוסף מסדרת Elixir Ultime במתנה. 
מ-Lookfantastic רכשתי גם את השמן Elixir Ultime המוזהב, גם כן במחיר מבצע. 

Kerastase Elixir Ultime 125ml

השמן הזה נמצא בשימוש קבוע אצל ספרים ומעצבי שיער בארץ. נדיה, הספרית האישית והמקסימה שלי, השתמשה בו בפעם האחרונה שהסתפרתי אצלה, וכשהבנתי שניתן להשתמש בו לפני שמעצבים את השער בחום, לא היססתי לרגע, והזמנתי אותו איך שחזרתי הביתה!

[הבקבוק הזה שרכשתי מכיל את אותה הנוסחה של הבקבוק הזהוב הרגיל, אלא שכאן מדובר במהדורה מוגבלת שעוצבה על ידי מעצבת התכשיטים ג'ייד ג'אגר (הבת של). ]

לשמן הזה ארבעה שימושים שונים:

  1. ניתן להשתמש בו לפני החפיפה- יש להניח ממנו מהשורשים ועד הקצוות, ולעסות. הוא אמור להכין את השער לחפיפה, ולספק לו הזנה. 
  2. ניתן להשתמש בו לפני ייבוש השער והעיצוב במכשירים חמים- להזנה, להגנה ולהעצמת הברק. 
  3. ניתן להשתמש בו גם אחרי ייבוש השער, לפיניש מבריק ולמתן רכות ותחושה קלילה לשער. 
  4. וגם ניתן להשתמש בו גם סתם ככה במהלך היום, במיוחד על שיער יבש, לסידור ושליטה בשיערות שוררות. 
אני משתמשת בשמן בעיקר לפני ואחרי עיצוב השער, ואני חושבת שהוא מוצר מעולה! קודם כל הריח שלו משגע, וזה תמיד עושה לי את זה. גם אחרי שהתכשירים של Aussie נגמרו לי והמשכתי להשתמש בו, עדיין סטטוס הקצוות המפוצלים כמעט שנשאר בעינו, ובקושי נתווספו קצוות חדשים (אבל כן נתווספו). בכל אופן, אני יכולה להשוות את מצב השער שלי לתקופה שאחרי התספורת הקודמת שלי, כשאז לא השתמשתי בחמרים מגנים, וקצוות מפוצלים הופיעו הרבה יותר מהר... 
אני מאד אוהבת להשתמש בו גם כפיניש לפן/לסלסול, מכיוון שהוא באמת נותן לשער רכות וברק, מסדר הכל במקום, ומעניק ריח נעים. יקר יקר, אבל שווה! תכלס גם צריך להשתמש רק בלחיצה/שתיים בכל פעם, כך שהוא  נשאר המון זמן. 

בארץ השמן נמכר בסביבות ה-180 שקלים. ברשת תוכלו למצוא אותו בדרך כלל ב-27.5£ (כ- 150 שקלים), ולפעמים יש גם מבצעים והוא עולה אפילו פחות. והנה קישורים אליו ב- Lookfantasic וב-HQhair.
המשלוח משני האתרים הוא חינמי. 

Kerastase Elixir Ultime לשיער דק ורגיש
את הבקבוקון הזה (50 מ"ל), כאמור, קיבלתי במתנה עם הקנייה מ-HQhair. (לרוב יש מתנות כשקונים כמה מוצרים של קרסטס, אז שווה להתעדכן). 

השמן הזה די דומה בתפקודו לשמן הקודם, אלא שזה מותאם להזנה של שיער דק ורגיש, ולהגנה עליו מפני נזקי הסביבה. גם בו ניתן להשתמש כהכנה לפני חפיפה, ולפני ואחרי שימוש במכשירים לעיצוב השער. הוא הרבה יותר נוזלי מהשמן הזהוב, ויש לו ריח מבושם ופרחוני.
אני משתמשת בו רק לאחר הייבוש, ובעיקר מפני שהוא מעניק לשער ריח כל כך נעים. הוא בהחלט נותן לשער ברק ותחושה קלילה ורכה. 

בארץ מצאתי את השמן הזה ב-170 שקלים. באתרי האינטרנט הבריטיים הוא יעלה לכן בסביבות ה-27.60£.
קישורים לשמן ב-Lookfantastic וב-HQhair.  

Kerastase Nutritive Nectar Thermique 150 ml - קרם מזין ומגן מפני חום לשער יבש
והנה עוד מוצר מבית קרסטס שנועד להגן על השער מפני מכשירי העינוי הלוהטים. יש להניח מעט מהחומר לפני הייבוש בפן, לאורך השער והקצוות, לעסות, להבריש את השער, ואז לייבש בפן. הקרם אמור לספק שכבת הגנה לשער.
הקרם מבטיח ומקיים שיער מבריק ורך כמשי לאחר הייבוש. והריח.. אחחחחח... אני חושבת שקרסטס ממש אלופים בריחות...
אבל- אני חושבת שלקרם לבדו אין את היכולת להגן על השער בצורה מושלמת, כי שמתי לב שבשבוע שבו השתמשתי רק בו לפני הייבוש, ולא בשמן, חלה עליה במספר הקצוות המפוצלים שצדתי. 

בשורה התחתונה- פינוק: כן / חובה: לא. 

הקרם נמכר בסביבות ה-15£ באתרים הבריטיים. קישור לקרם ב-Lookfantastic וב-HQhair.

Kerastase Nutritive Dry Hair Duo - שמפו ומרכך לשיער יבש
נורא נורא רציתי  להתפנק גם בשמפו ומרכך של קרסטס. כן, 15 פאונד לשמפו (קטן!) זה די מטורף, אבל חשבתי שפעם באי פעם זה מותר, וגם באמת שהייתי סקרנית לדעת אם אני ארגיש בהבדל מדהים מהשימוש באלה, לבין השמפואים והמרככים האהובים (והזולים) של הוואי. 

הדואו הזה הוא בעצם שילוב של שני מוצרים מאד נמכרים של קרסטס. בעצת הספרית שלי, רכשתי את הסט הכתום דווקא, שמתאים לשיער יבש, בגלל שאני מרבה לייבש אותו בחום, והוא זקוק למשהו שיגן עליו, וירכך אותו.

ה- Bain Satin הוא שמפו מזין המתאים לשיער יבש, פגום ורגיש. הוא מקציף את השיער כהוגן, מותיר אותו נקי, ומריח ממש כמו מספרה. הריח שלו נשאר בשיער גם שעות ארוכות לאחר החפיפה, ותכלס, זה מה שהכי אהבתי בו. מכיל 250 מ"ל.

ה- Lait Vital הוא מרכך להזנת שיער רגיל עד יבש. גם לו יש ריח נעים, והוא מותיר את השיער חלק וקל לסירוק. מכיל 200 מ"ל. 

דוגרי להגיד לכן, לא הבחנתי בשיפור דרמטי במצב השיער שלי לאחר החפיפה במוצרים האלה. גם עם שמפו ומרכך הוואי שלי (700 מ"ל לבקבוק) השיער הרגיש נעים ורך בדיוק באותה המידה, אם לא אפילו יותר. ומאחר שהשניים האלה לא מתיימרים לספק הגנה מפני חום, אני לא יכולה להימנע מהמחשבה שמדובר בקניה די מיותרת עבורי. אז אם יש לכן קצת כסף מיותר ובא לכן להתפנק בשמפו של עשירות, ולהריח כמו מספרה- לכו על זה, אבל אל תצפו למהפך - כי אני לא חושבת שהוא יבוא...

הדואו הזה עולה בד"כ כ-30£, וניתן לרכוש אותו ב-Lookfantastic וב-HQhair

לסיכום:  בהסתכלות כוללת על המוצרים שבהם השתמשתי לאחרונה, המסקנה הבלתי נמנעת היא שהעלות לא בהכרח מעידה על האיכות: המוצרים הזולים של Aussie Haircare הרשימו אותי הרבה יותר מאלה של קרסטס היוקרתית. שני המוצרים שניסיתי בפירוש מנעו הופעת קצוות מפוצלים כמעט לחלוטין, בעוד שהמוצרים של קרסטס לא הצליחו להשיג את אותן התוצאות, וקצוות מפוצלים צצו מחדש (אם כי לא המון). 
ולסיכום הסיכום, אם אני צריכה לצמצם עבורכן את רשימת הקניות לשיער מושלם- אז לגמרי המסיכה והספריי של Aussie וגם ה-Elixir המוזהב של קרסטס!

ועוד דבר אחד- באופן כללי, משגע אותי לראות בנות שמסתובבות עם שיער קש, יבש ומת, ושעדיין ממשיכות להתעלל בו ולשרוף ולשרוף עם פנים ומחליקים. תעשו לעצמכן ולשיער שלכן טובה, פנקו אותו במסיכות עשירות ושמנים טובים- טיפול בשיער לא מסתכם רק בשמפו ומרכך! 

בתמונה שלפניכן אבדו הקצוות המפוצלים.
אנא עזרו לי למצוא אותם! ☺
אז מההה? המצוד אחר הקצוות המפוצלים הוא מחלה רק שלי, או שאתן יכולות להזדהות? ובכלל- באיזה מוצרים אתן משתמשות כדי להגן על השיער שלכן?

*המחירים המוצגים לעיל נכונים ליום פרסום הפוסט

** לפני כל קניה ברשת, אל תשכחו לבקר בעמוד המבצעים ולבדוק האם יש מבצעים רלוונטיים כרגע!

*** עדכון חשוב שלא קשור לפוסט הזה: ב-eChemist ראו את הפוסט שלי על מקדמי הגנה, והחליטו לפנק את קוראות הבלוג ב-20% הנחה על כל מוצרי ההגנה מהשמש, והשיזוף העצמי!!!
השתמשו בקוד MASKSSUN - הקליקו  כאן לעמוד המבצע
בנוסף הם נותנים לנו 12.5% הנחה על כל הקוסמטיקה באתר! קוד: maskscos - הקליקו כאן לעמוד המבצע הזה!
שימו לב שבאתר הזה לא משלמים מע"מ, אז בנוסף להנחות ירדו עוד 16% מהמחיר המקורי! והמשלוח חינם!!!
לא יכולה לחשוב על משהו יותר טוב מזה :) תהנו!!!
בתוקף עד ה-23/4/13