LORAC PRO - על פלטת הצלליות שכוווולן רוצות! (או- אז לוראק או נייקד?)

נייקד או לוראק? לוראק או נייקד*? אוּוּוּ אם רק היו נותנים לי שקל על כל פעם שמישהי שאלה אותי את השאלות האלה... עד עכשיו לא ממש יכולתי להשיב על שאלת מליון הדולר, כי נמנית על חסידות ה-NAKED אנוכי.  אבל בַּשלה העת, וגם אני התחדשתי לאחרונה בפלטת הצלליות המפורסמת של LORAC- כי איזו מן בלוגרית אני אם היא איננה באוסף שלי???
בפוסט הזה תכירו את הפלטה הזו ממש טוב, על יתרונותיה וחסרונותיה, ואולי הוא יעזור לכן להחליט בסופו של דבר, האם כדאי גם לכן לצרף אותה לאוסף שלכן.  
* נייקד- פלטות הצלליות NAKED2, NAKED ו - NAKED3 של Urban Decay.





פלטת הצלליות של לוראק היא עוד פלטה ממשפחת ה"טבעיות", אבל היא גם מאד אחרת. היא מכילה 16 צלליות, מחציתן הן צלליות בגימור מאט לחלוטין(בשורה העליונה) , מה שהופך אותה למאד אטרקטיבית בקרב חובבות צלליות מהסוג הזה. שמונה הצלליות בשורה התחתונה כולן מטאליות.
במבט כללי על הפלטה, נדמה כי ישנו דו שיח בין כל זוג צלליות - עליונה ותחתונה, מן התאמה שכזו בין צללית המט, לצללית המטאלית שתחתיה, וכל זוג שכזה ישתלב מצוין יחד כשיוצרים לוק איפור.
מספר הצלליות הרב מאפשר יצירת לוקים רבים, שונים ומעניינים.
כמו שתראו ממש תיכף, כל הצלליות מאד פיגמנטיות, עשירות בצבע, והן מרגישות כמעט קרמיות למגע. 
הצצליות של Lorac Pro: צלליות בגימור מאט בשורה העליונה, וצלליות מבריקות בשורה התחתונה. 
בעיה אחת שהבחנתי בה, היא שהצלליות, עד כמה שהן קרמיות ועשירות, סובלות מנשורת, ולכן נוטות ללכלך את הפנים בשלב איפור העיניים. לכן, כשאני משתמשת בפלטה הזו, אני משתדלת להתחיל קודם כל באיפור העיניים, אחר כך אני מנקה את הפנים מהנשורת, ולבסוף משלימה את איפור הפנים. 

מה שאני אוהבת בפלטה הזו, זה שכשמשתמשים בה, לא צריך שום דבר מעבר לה. ניתן ליצור באמצעותה איפור עיניים מלא, הכולל את הבסיס, ההארה, האייליינר, וגווני המעבר. 

הצלליות יושבות להן בנחת בתוך אריזת קרטון קלה ומתמגנטת, הכוללת מראה גדולה. החומר השחור שמצפה את הקרטון מרגיש כמו נייר-גומי כזה, מאד מזכיר את האריזות של NARS או ELF, וזהו חומר הנוטה להתלכלך ממש מהר- קצת מבאס, אבל בהחלט משהו שאפשר לחיות איתו ;)

עכשיו בואו נבחן את הצלליות יותר מקרוב!
Lorac Pro - הצד הימני

 הצד הימני של הפלטה כולל שמונה צלליות, רובן בגוונים כהים ועמוקים (למעט Mauve הטאופית-סגלגלה). הם עשירים בפיגמנט, ויש להן גימור עוצמתי ומרשים. הן יתאימו מאד ליצירת איפור ערב דרמטי.
שמות הצלליות לפי סדר הופעתן: Mauve, Sable, Espresso, Black
Black- צללית מאט שחורה, נהדרת לתיחום העין וליצרית אייליינר. 
Espresso- צללית מאט חומה כהה, נשתמש בה לתיחום העין, ליצירת אייליינר, להדגשת החלק החיצוני של שקע העין, נניח בשליש החיצוני של העין ליצירת עין חתולית, ואם אתן אמיצות ובא לכן, כמובן שניתן להניח אותה על כל העפעף. בעצם ניתן לעשות איתה כמעט הכל, למעט הארות ;)
Sable- צללית חומה בהירה יותר, מעט אדמדמה. ניתן להשתמש בה ממש כמו הצללית הקודמת. 
Mauve- צללית מעבר בגוון סגלגל - אפרפר. אידאלית לטשטוש בשקע העין, אם הנחנו על העפעף צלליות ורודות למשל, או בגוונים טבעיים. כמובן שניתן להניחהּׁׂ על כל העפעף אם מתחשק.

שמות הצלליות לפי סדר הופעתן: Pewter, Garnet, Deep Purple, Slate
Slate- צללית מטאלית כסופה-כחלחלה, ניתן להשתמש בה לתיחום העין או כצללית המרכזית על כל העפעף. בעיני היא סוג של "צללית לאמיצות". 
Deep Purple- כשמה כן היא, צללית מטאלית בגוון סגול כהה ועמוק. תשמש בעיקר לתיחום העין, אבל גם תונח בשליש החיצוני של העין ליצירת איפור מעושן וחתולי, או על כל העפעף ליצירת לוק מאד דרמטי. 
Garnet- צללית מטאלית יפהפיה בגוון נחושתי- אדמדם. נהדרת לתיחום מעניין של העין, וכמובן להנחה על כל העפעף. החברה הטובה של העין שלכן בסתיו :) 
Pewter- צללית מטאלית חומה-טאופית (אפרפרה-סגולה), יפהפיה אמיתית. גם כן מתאימה לתיחום העין, ולהנחה על כל העפעף. 
Lorac Pro - הצד השמאלי
הצד השמאלי של הפלטה הוא הצד "הרגוע" שלה. עם הצלליות שבו ניצור בעיקר לוקים יומיומיים וקלילים, אבל כמובן שניתן ליצור עמן גם לוקים לערב, רגועים יותר. בעצם, בחלק מהצלליות כאן, נמצא את עצמינו משתמשות בכל יום שבו נחליט להשתמש בפלט הזו, כי זה פשוט בלתי נמנע :) 
שמות הצלליות לפי סדר הופעתן: White, Cream, Taupe, LT.Pink
החלק השמאלי העליון של הפלטה כולל ארבע צלליות בגימור מאט, שלוש מהן תשמשנה להארות, ואחת תהיה אולי גוון המעבר הקבוע שלנו. עם זאת, אני חושבת שכאן לוראק קצת פספסו, ונתנו לנו שלושה גוונים (הבהירים) שהם מאד דומים וקרובים אחד לשני, מה שהופך את הרבע הזה של הפלטה לדי משעמם. הייתי שמחה אם הם היו משקיעים עוד קצת מחשבה, ונותנים לנו אולי גווני מעבר נוספים ומעניינים). 
LT. Pink- צללית מאט ורודה, מאד מאד חיוורת, נשתמש בה להארת עצם הגבה, או על כל העפעף, ליצירת לוק פסטלי ובובתי. 
Taupe- צללית מעבר טיפוסית, חום-מוקה, עם תת גוון אפרפר. גוון ברונזר וקונטור אידאלי שכזה. תהיה צללית המעבר שלנו, שתונח בשקע העין, אולי בכל פעם שנשתמש בפלטה. לדעתי, שום פלטת צלליות לא תהיה מושלמת בלי גוון כזה בתוכה. 
Creme- אין כאן הפתעות- צללית מאט בגוון קרמי, מעט גירית... תשמש אותנו להארת עצם הגבה, תחמיא במיוחד לשזופות.
White- צללית מאט לבנה לגמרי, גם זו מעט גירית...  נשתמש בה להארת הגבה, תחמיא בעיקר לבהירות עור. (צללית כזו תראה קצת מגוחכת ולא טבעית על עור כהה). 
שמות הצלליות לפי סדר הופעתן: Nude, Champagne, Gold, LT. Bronze 
וזהו החלק השמאלי התחתון- אני חושבת שגם כאן לוראק קצת פספסו, ויכלו להשקיע עוד קצת מחשבה בגוונים הבהירים, שהם מאד מאד דומים. ובכל זאת: 
LT. Bronze - צללית מטאלית אפרסקית בהירה ועדינה, אולי האהובה עלי בפלטה כולה. תשמש אותנו בעיקר כגוון העיקרי שאותו נניח על העפעף כולו- מאד יומיומית, אך מתאימה מאד גם ליצירת לוק ערב, הכולל אייליינר שחור ושפתון אדום :) 
Gold- המלכה של הפלטה, צללית מטאלית, בגוון זהב אמיתי. יפה כזו, שאי אפשר להתעלם ממנה! נשתמש בה בדיוק כפי שנשתמש בצללית הקודמת, והיא גם תשדרג את האיפור שלנו אם נתחום בה את קו הריסים התחתון של העין!
Champange- צללית מטאלית עם מעט שימר, בגוון ורוד חיוור מאד. תשמש בעיקר להארת ה-C הפנימי של העין, אך ניתן להניחהּ על כל העפעף. 
Nude- צללית מטאלית בגוון קרמי, תשמש אותנו בדיוק כמו הצללית הקודמת. 

עם הפלטה מקבלים את פריימר העיניים של לוראק בגודל מיוחד. 
לפריימר מרקם מאד קרמי ואוורירי, הוא דק ושקוף לחלוטין, בניגוד למרבית הפריימרים, שאני בכל אופן רגילה להשתמש בהם, שהם יותר בעלי גוון, ומרקם סמיך, המזכיר קונסילר. 
הפריימר הוא פריימר טוב, הוא באמת גורם לצלליות להחזיק יותר זמן מבלי לדהות או להתכנס בכפלי העפעף. הזמן הממוצע שהצלליות החזיקו לי איתו הוא 6-7 שעות. 

לסיכום, אני חושבת שמדובר בפלטה נהדרת מבחינת הגוונים המעניינים, הצלליות המטאליות העשירות, והמגוון הרחב של צלליות המאט. יחד עם זאת הפלטה לוקה בבעיה אחת עיקרית מבחינתי, והן 6 הצלליות הבהירות, שיותר מדי דומות אחת לשנייה: בעיני זה בזבוז של מקום יקר בפלטה, שיכול היה להיות מנוצל אחרת.
כיף לי שיש לי אותה באוסף, באמת שאני אוהבת אותה, אבל בשורה התחתונה, אני חושבת שהשתגעו ממנה קצת יותר מדי בעולם הביוטי. איך אומרים? מוערכת יתר על המידה. כן! 
מה שכן, היא מאד פרקטית, יש בה כל מה שצריך, ואם את מתאפרת ממוצעת, ומחזיקה בפלטה כזו, לא תצטרכי לקנות אחרות הרבה זמן.

אז נו.... LORAC או NAKED??

זה תלוי. תלוי מה אתן מחפשות: 
  • אם אתן מחפשות פלטה עשירה בצלליות בגימור מט- אז לוראק.
  • מבחינת האיכות- הצלליות של שני המותגים מאד איכותיות ופיגמנטיות, אבל אני חושבת שהצלליות של ארבן דקיי איכותיות יותר, כיוון שאינן סובלות מנשורת, בדומה לצלליות של לוראק.
  • מבחינת המחיר- לוראק אמנם זולה יותר, ומקבלים בה יותר צלליות (16 לעומת 12 ב-NAKED), אולם את הנייקדיות ניתן להזמין בחינם, בעוד שעל משלוח של פלטת LORAC נשלם 20$ לפחות, כך שבסופו של דבר היא יוצאת יקרה במעט... 
  • מבחינת פרקטיות- גם הנייקדיות מגיעות עם מראה גדולה, ובדומה ללוראק, הנייקד הראשונה גם כן מתמגנטת כמו ספר. לעומתן, הנייקדיות 2+3 שתיהן מגיעות באריזת פח מתמגנטת שנסגרת ממש חזק, ולכן הן בטוחות יותר לנשיאה בתיק. נוסף לזה, הפלטות של ארבן דקיי לא מתלכלכות. כבר לאחר שימוש אחד, הפלטה של לוראק נראית כאילו הייתה בשימוש שנתיים...
  • ובתכלס- מה עדיף? אני חושבת שדי ברור שאני נוטה לצלליות של Urban Decay. הנייקדיות נמצאות בעיני בליגה אחרת. פשוט יותר איכותיות. נקודה. 

למי הפלטה מתאימה?

-למאפרות, כי עם הפלטה ניתן ליצור מגוון רחב של לוקים יפהפיים, ולא צריך לפוצץ את שולחן העבודה עם שמונה פלטות שונות. 
-למתאפרות ממוצעות, שמחפשות פלטה אחת שתספק להן את כל מה שצריך- ליום יום ולערב, עם הרבה גוונים טבעיים. 
-למכורות, כי... נו לא באמת צריך סיבה :P 

מאיפה קונים?

מחיר הפלטה הוא 42$. 
  • את הפלטה ניתן להזמין ישירות דרך Aamazon (משלוח: 15$).
  • למזמינות מאמאזון-  מומלץ להיכנס דרך איבייטס ולקבל כסף בחזרה על הקניה (בנוסף, אם טרם השתמשתן באיבייטס, תקבלו מיד גם 5$ מתנה, כך שזה עשוי להוזיל לכן אפילו יותר)

לסיום אני משאירה אתכן עם סרטון מהערוץ היוטיוב שלי, בו תראו לוק בהשראת קים קרדשיאן, שיצרתי עם הפלטה הזו, וגם עם סרטון קטן שהעליתי לאינסטגרם בו ניתן  לראות את הפלטה מקרוב. 
בהזדמנות זו אני מזמינה אתכן לעקוב אחר ערוץ ה-YouTube שלי, ואחרי האינסטגרם שלי, במידה וטרם עשיתן זאת!
ניתן להזמין ישירות ארצה מהאתר Beauty Bar (משלוח: 30$)



זהו! אני מקווה שנהניתן, ואשמח לשמוע את דעתכן על הפלטה, ועל האיפור שבסרטון :)