Careline Pro - האם נמצאה פלטת האיפור המקצועית המשתלמת?

כולנו יודעות עד כמה יקרות הן פלטות האיפור המקצועיות הפופולאריות והאהובות עלינו. פלטה של מאק יכולה לעבור את ה-1000 שקלים, כנ"ל לגבי פלטה שלמה של איל מקיאג', בנייקדיות של Urban Decay נצטרך להשקיע כ-200 שקלים עבור 12 צלליות, מראה ומברשת, וכך גם לגבי פלטות דומות של מותגים נחשקים כמו Too Faced, The Balm ואחרים. 
אז כשהציעו לי לבדוק מקרוב את פלטת האיפור המקצועית החדשה של Careline, מותג שכולו ישראלי, הידוע במחירים הנוחים, הסתקרנתי, וקפצתי על ההצעה. 
האם הפלטה תוכל לעמוד בשורה אחת עם הפלטות שזה עתה הזכרתי? תכף תגלו.


מה בפלטה?

פלטת ה-PRO של קרליין, מכילה 40 צלליות בגוונים רבים ושונים, רובם על הצד החם (חומים, מוזהבים), אבל שמחתי למצוא בה גם שילוב של גוונים קרים (סגולים, ורודים, אפורים). הצלליות מגיעות במגוון גימורים: מט (שמחתי למצוא נדיבות בקטגוריה הזו!), צלליות בגימור סאטן מבריק, וצלליות שימריות. לגבי האיכות, נדבר בהמשך. 
עוד בפלטה שלושה סמקים, שתי פודרות, שתי צלליות קרם, וקרם בסיס (פריימר לצלליות למיטב הבנתי), שישה גלוסים, וחמש מברשות. 

על הקנקן


 אריזת הפלטה עשויה פלסטיק קשיח, שחור ומבריק, ובמבט ראשוני, העיצוב נראה שיקי ונקי. אבל היכרות מקרוב עם החומר, קצת שינתה את דעתי. הפלסטיק מרגיש זול, זול מדי, ומהבחינה הזו, וגם מבחינת העיצוב הפנימי המיושן של הפלטה, לא מצאתי משהו שבאמת מבדיל בין פלטת ה-PRO ליתר הפלטת הזמינות בשוק של קרליין. 
בתוך הפלטה תמצאו מראה די גדולה, אבל מצאתי שהיא לא ממש שימושית, כי קשה להעמיד את המכסה של הפלטה בצורה שיאפשר שימוש במראה, שכן המכסה נופל אחורה, אין משהו שיחזיק אותו בצורה יציבה, וחבל. 

הצלליות

כמו שכבר הזכרתי, יש בפלטה מגוון רחב של גוונים, רובם חמים, אבל יש לא מעט קרים, ובעצם מדובר פה בשילוב טוב, שיספק מענה לכל גווני העיניים, ולכל מטרת איפור - יומיומית, או לאירוע (ולזה קרליין כיוונו). 
שמחתי למצוא בפלטה מגוון רחב של צלליות בגימור מט, אולם לטעמי רבים מהם הנם גווני מעבר, כשניתן היה להסתפק בשניים. 
רבות מהצלליות יפהפיות ופיגמנטיות, אך לצערי לא מצאתי אחידות ברמת האיכות של הצלליות בפלטה, וישנן לא מעט מאכזבות, חלשות מדי או גיריות. 

להלן סווטשים של הצלליות, שורה אחר שורה:




אני חושבת שהסווטשים מעניקים מושג די טוב לגבי אלו צלליות טובות יותר, ואלו טובות פחות. 
רק מכיוון שהפלטה מתיימרת להיות מקצועית אני לא יכולה להימנע מההשוואה לפלטות מקצועיות אחרות שברשותי, ואני חייבת לומר שלמעט ארבע צלליות מבריקות בפלטה, שמפגיזות בפיגמנט יפהפה ומרשים (תמונת שווטשים רביעית, שתי הצלליות הקיצוניות- הימנית והשמאלית), ותמונת סווטשים שישית- השתיים הימניות), האיכות של הצלליות לא משתווה לאיכות הצלליות של אף אחד מהמותגים היוקרתיים שציינתי בחילת הפוסט. 
מה שכן, מצאתי שכל הצלליות נוחות לטשטוש, וניתנות לבנייה. 
עוד אהבתי, שצלליות המעבר השונות יכולות לשמש כברונזר (ואני תמיד טענתי שברונזרים בגימור מט הם הטובים ביותר), וחלק מהצלליות הבהירות יכולות לשמש כצלליות הארה, גם לפנים (ראי תמונת סווטשים שניה). 

צלליות הקרם/ בסיס

בפלטה שתי צלליות קרם מבריקות- אחת לבנה, והשניה בגוון ירוק-זית. שתיהן כמעט שקופות, והאמת היא שלא כל כך ברור לי מה הן עושות בפלטה... בפני עצמן הן לא יכולות לתפקד כצלליות, כי הן נטולות פיגנט.
אז מצאתי שהן כן יכולות לשמש כבסיס לצלליות האחרות, בעיקר הלבנה לצלליות הבהירות, כדי לעזור להוציא מהן את המקסימום מהפיגמנט. 
לצידן, שוכבת בשלווה צללית-קרם בסיס, שמבחינתי מדובר בדובדבן הנסתר והצנוע של הפלטה!
מדובר בעצם בפריימר לצלליות, קרם אשר אם נניח על העפעף, ישפר את עצמת הפיגמנט, ואת עמידות הצלליות, וביום שבו הנחתי את הצלליות עם הפריימר הן החזיקו לי על העפעף כ-16 שעות(!!!) ובסוף היום נראו כאילו זה עתה הנחתי אותן(!!!!!)
אז מבחינת קרם הבסיס- מדובר במוצר מנצח (המנצח אפילו את הגדולים!) שלדעתי קרליין צריכים להוציא באריזה משלו!

צלליות הקרם למעלה, הסמקים למטה

הסמקים

בפלטה שלושה סמקים- מימין לשמאל: ורוד בהיר (מאד), כתום-אפרסק בהיר (מאד) וורוד חזק, כולם בגימור מבריק ומנצנץ. 

אני שוב חושבת שיש כאן פספוס, כיוון ששני הסמקים הבהירים, בהירים מדי, ולא כל כך יבלטו על לחיים שזופות המאפיינות את בנות ארצנו, והיה עדיף לדעתי, לו היו בוחרים בגוונים כהים יותר, ומשאירים לנו את  האפשרות לשלוט בכמות החומר שנניח על הלחיים. הגימור המבריק הוא בעייתי גם כן, כי על אף שהוא יפהפה, הוא מבליט כל חור ושערה בפנים, ולכן הסמקים לא יחמיאו לכל מי שתשתמש בהם (כולל עבדתכן הנאמנה), מה שסומק בגימור מט היה יכול לפתור. 

הפודרות

פודרה ימנית

פודרה שמאלית
 בפלטה גם שתי פודרות לקיבוע המייקאפ, אחת, הימנית, בגוון בז' (חמימה) ומבריקה, והשמאלית, בהירה יותר, בגוון צהבהב ובגימור מט.
את הפודרה השמאלית, הבהירה, מאד אהבתי. היא באמת נהדרת, ומצוינת לקיבוע המייקאפ. היא לא נראית מקומחת על העור, מאד טבעית, ואהבתי את גוון הבננה שישתלב מעולה עם קונסילרים בהירים שנניח מתחת לעיניים, ובאזורי ההארות השונים. 
את הפודרה הימנית מאד לא אהבתי, לדעתי פודרה בשום אופן לא צריכה להיות מבריקה, כי אם אין לך עור חרסינה זה פשוט יראה זוועה. הפודרה אולי מצטלמת נחמד, אבל במציאות היא הדגישה לי כל חור בפנים...

והגלוסים?

עזבו אתכן צלליות, סמקים ופודרות. הכוכבים של הפלטה מבחינתי הם דווקא ששת הגלוסים:
מדובר בשישה גלוסים מאד פיגמנטיים, מאד סמיכים, אך לא דביקים, מה שעושה אותם למאד נעימים על השפתיים, הם מתקבלים מבריקים, כיאה לגלוסים, והם נראים ממש כמו בסווטש- כך גם על השפתיים (מאד ליפסטיקיים). 

מברשות????
קרליין קרליין..... חייבת שאלה: טרחתם והוצאתם פלטת איפור מקצועית, ואלה הכלים שבחרתם לצרף אליה??? ההמלצה שלי- הסתכלו קצת בפלטות שמעבר לים, פנקו במברשת מקצועית אמיתית (ואני יודעת שיש לכם), או ותרו, ואל תביכו אותנו עם הצעצועים הנ"ל. בתודה מראש. (וכל מילה נוספת מיותרת). 

בשורה התחתונה

לפני שאני שולחת אתכן להתבונן במה שאני עשיתי עם הפלטה, אני רוצה לסכם בכמה מילים...
בסך הכל אני חושבת שמדובר בפלטה חביבה, שכן תספק מענה של אוהבות איפור רבות, ולאירועים שונים. יש בה כמה מוצרים מוצלחים מאד, ואוסף המוצרים, בכללי, מספק מענה הולם למחיר (120-240 שקלים). אבל האם מדובר בפלטה מקצועית? לא הייתי מזדרזת להכריז על כך. 
עוד דבר, שאני ממש לא אוהבת בפלטות, הוא שילוב על מגש אחד של מוצרי אבקה ומוצרי קרם. זה הרי מתכון לאסון, ולערבוב לא רצוי של החומרים אחד עם השני, וזה סתם מעצבן (ולא מקצועי). 

והנה מה שעשיתי אני עם פלטת ה-PRO של קרליין:




*ליצרית הלוק השתמשתי בקרם הבסיס, לצלליות- בעיקר בגוונים החומים- ברונזיים, השתמשתי בסומק האפרסקי, בפודרה הצהבהבה מתחת לעיניים, במורד האף ובמרכז המצח, ובפודרה השניה על כל היתר (בגלל זה העור כל כך מבריק), השתמשתי באחת מצלליות המעבר בתור ברונזר לחיטוב עצמות הלחיים, ולסיום משחתי את השפתיים בגלוס הסגול הכהה מהפלטה.